15 Mayıs 2014 Perşembe

Yaşamın anlamı, Yaşamın anlamı nedir, Hayatın anlamı nedir, Hayat nedir, neden varız, tanrı var mı, biz kimiz;


Uzun ve tuhaf bi başlık
ve bu başlığı sadece; ilgili aramalarda google da kaçıncı sıraya yerleşebileceğini merak ederek açtım; yani buranın;

Sonra eğer üst sıralara yerleşirse ya da gerçekten google aramalarından bu linke tıklayan olursa gelene ayıp olmasın diye doldurmaya karar verdim;

Güncellenmek umuduyla;

Aslında yazmayacaktım ama; yani buradan sonrasını her neyse boş bulunduk, boş bulunmasın;

Yaşamın anlamı yaşam sözcüğünü anlamıdır, "yaşıyor olma durumu", bu kadardır,

Buraya bin sayfa yazılabilir ama hiçbiri yukarıdaki ifade üzerine kişinin kendi düşünmesi kadar etkili ve etkin değildir ve olmayacaktır; Birileri birilerinden öğrenmez ya da yazılar öğretmez ya da ben bilen değilim, Yaşamın anlamı bende değil,

Benim bir fikrim var ama;
Bu benim fikrim ya da fikirlerim olur;
Sizin fikriniz ne?
Sizce?
Sizin fikriniz neyse sizin için yaşamın anlamı odur, Başka, gerçek bir anlamı olsa bile, bu sizin yaşamdan anladığınızı, yani sizin için yaşamın gerçek anlamını, yaşamın sizin için olan anlamını değiştiremez ve değiştirmez; Siz ne hissediyorsanız odur;

Ama bu başlığı yazmanın ve açmanın bedeli felsefei ifadeler; Bakın;

Yaşam kesintisizdir-süreğendir, hiç ölmediniz ; ölüm sizin yaşantınızı hiç kesintiye uğratmadı? bunlara bakın ve bunları iyi düşünün bence, Siz, ölümün diğerlerinin yaşamını kesintiye uğrattığını görüyorsunuz,

En kolay sonuç şudur, Üreyen ve çoğalan bi toplum-insanlık ve bitmeyen bi hayat olsa sonsuz çoğalma olur ve bu mantıksız ve tutarsızdır, Örneğin burdan gidin, Kimse burdan gitmez, Çözüm yolları farklıdır; Örneğin bu mantıklıdır, Yaşama kesintiye uğramalıdır çünkü uğramalıdır, Yoksa özne kadar sonsuz hayat olur; Ya da nesneler -bitkiler hayvanlar vb. Gidin böyle bi hayat yapın ya da evren yapın ve orada yeni özneler doğsun gelişsin yenilik olsun;

Bir de şu var, Herkes ölümden sonra ne olacağını merak ediyor, Bi şey olmayacak, Uçacaksınız, özgürce;
Bi de nereye diye soruyorlar, Her yere ve istediğiniz yere, Gidince görürsünüz; Kim bi karıncaya insan olmayı anlatabilir, Ya da kim;

Ölünce ne olur bende merak ediyorum, Ölüp göreceğim örneğin, İple çekiyorum çünkü büyük bi merak bu, büyük bi sürpriz; Öyle bekliyorum ölünce ne olucak, milli olucaz; Bu değil yanıt tabi ama herkesi nkendi görmesi gereken özel bi şey olmalı ki önceden biliniyor; Bİlinse asıl sürpriz olur ki; Doğa sürpriz tasarlamış; Doğanın iiçne zeka kattık, Ölümü yaptık, Ölünde görün ölünde bilin emi!

Rumi ye aşk nedir diye sormuşlar, "Ben" olunda bilin demiş; Ben ölünde bilin diyorum; Ben size ölmeden önce ölmeyi öğrenmeyi değil ,öldükten sonra ölmeyi öğrenmeyi ;

Atlayınca noluyo;
ne bilim işte içini tuhaf bi his kaplıyo;
bi boşluğa süzülüyosun; incecik; bununi gbi şeyler;

(Çok uzun yazılar okunmuyomuş ve ben sınırı aşmışım galiba, bitirdim, ok)

(Spoiler olurmuş bundan söylemiyolar olular; Faynıl müthiş çünki)

0 yorum:

Yorum Gönder